بسم الله الرحمن الرحیم

رسانه فرهنگی آقای دکتر شهاب شیرزهی « محقق و پژوهشگر حکمت متعالیه، فلسفه، فقه و حقوق اسلامی»

رسانه فرهنگی آقای دکتر شهاب شیرزهی « محقق و پژوهشگر حکمت متعالیه، فلسفه، فقه و حقوق اسلامی»

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم

پیک کوی قدسیان

ای پیک کوی قدسیان از من بگو جانانه را
کای شمع بزم عاشقان رحمی مر این پروانه را

درد مرا درمان کند، دشوار من آسان کند
هرچه که خواهد آن کند؛ حکم است آن فرزانه را

ای ساقی بزم الست، ای کهنه رند می پرست
از ساغری میدار مست، این سرخوش پیمانه را

بیتابم از درد فراق؛ طاقت ز من گردیده طاق
تا کی رسد روز تلاق؛ بینم رخ جانانه را

ای دوستان یکدله، دیگر ز من شد حوصله
کو سلسله، کو سلسله؟ بندید این دیوانه را

آنچه که اندر دل بود، اظهار آن مشکل بود
دردم همه از دل بود؛ سرّی است این کاشانه را

لطف الهی یار شد؛ بیگانه ای غمخوار شد
خوابیده ای بیدار شد؛ رحمت مر آن بیگانه را

بیگانه ای بس آشنا، دل داده ای مست خدا
عیسی دمی مشکل گشا، گویم چه آن دردانه را؟

فانیّ در توحید بود؛ تابنده چون خورشید بود
درگاه او امّید بود؛ آبادی ویرانه را

نجمش به سیر مستقیم، در اوج وحدت شد مقیم
از کثرتش دیگر چه بیم؟ کوتاه کن افسانه را

منبع: دیوان اشعار

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 جناب سید الشهداء علیه السلام به برادرش فرمود: که اگر من به لانه حیوانات پناه ببرم ، بنى امیه بر من دست پیدا مى کنند.مى داند که او را مى کشند و جناب امیرالمؤ منین علیه السلام مى دانست او را شهید مى کنند، من عالم مى دانم که من را مى کشند، حالا که مى داند خوب چرا توى خانه ؟ چرا توى دهلیز؟ چرا توى یک بیابانى بى اطلاع ؟ خوب ، حالا که مرا مى کشند، طورى کشته و شهید شوم که خون من هدر نرود، مظلومیت من بر ملا بشود، آنها که بالاخره على علیه السلام را مى کشتند، لذا مى رود به مسجد. اگر مسجد هم مى رفت آن شب او را مى کشتند، به یک وجه دیگر. چه بهتر که حقانیتشان را بر مردم معلوم کنند، در مسجد سر نماز (مسجد ماءمن مردم است ) که قساوت و شقاوت را خوب برساند.
این را اختیار کرده ، این مسیر را برگزیده است ، نباید گفت : چرا على امیرالمؤمنین علیه السلام تن به تهلکه داده ؟ چرا؟ قرآن که مى فرماید: لا بلقوا بایدکم الى التهلکه
ایشان بالاتر از این حرفها است . امام اختیار مى کند آن طریق شهادت را که حقانیتش پیاده بشود و بر ملا بشود. فرمایش آقاى قزوینى با سخن جناب آقاى شعرانى هر دو یکى است که فرمود: ائمه تقیه نمى کردند؛ چون عالم بودند به وقت و کیفیت وفات خود، بله امر به تقیه مى نمودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی